همزمان با جنایات جدید اسرائیل در غزه، هزاران نفر در تل‌آویو خواهان برکناری نتانیاهو شدند.
کد خبر: ۱۴۳۸۵۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، در هشتاد و پنجمین روز آغاز درگیری‌ها به دنبال حمله ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطینی و در حالی که گزارش‌ها حاکی از تشدید نبرد در غزه و تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ الله لبنان است، هزاران نفر در اراضی اشغالی فلسطین در تظاهراتی در تل‌آویو خواهان برکناری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری شدند.

در هفته‌های اخیر نتانیاهو برای حفظ کرسی قدرت حاضر نشده به فشار‌های داخلی و خارجی برای پایان جنایات جنگی ارتش اسرائیل علیه مردم بی پناه فلسطین توجه کند. حجم جنایت‌ها به اندازه‌ای است که عملا هیچ دولتی حاضر نیست با تل‌آویو همراهی کند و مقامات غربی دستکم در بیان خود سعی می‌کنند قتل عام فلسطینی‌ها را محکوم کنند. 

در همین حال وزارت بهداشت غزه، گفته است که در شبانه‌روز گذشته ۱۶۵ فلسطینی کشته شده‌اند و شمار کشته‌شدگان به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده است. همچنین ارگان‌های مختلف سازمان ملل نسبت به گسترش شیوع بیماری‌های واگیردار، گرسنگی و آوارگی مردم در غزه هشدار داده‌اند.

این درگیری‌ها البته تاکنون ده‌ها صهیونیست را نیز به هلاکت رسانده اتفاقی که خشم عمومی در اراضی اشغالی را بیشتر کرده است. ارتش اسرائیل اعلام کرده که دو سرباز دیگرش در درگیری‌های غزه کشته شده‌اند. همچنین سازمان فلسطینی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از کشته شدن یکی از نظامیان گروگان در حمله هوایی اسرائیل خبر داده است.

روشن است که گذر زمان کار نتانیاهو در مدیریت جنگ را سخت‌تر خواهد کرد. او حالا نه فقط حامیان خارجی که متحدان داخلی را نیز از دست داده و به همین خاطر تنها پناه خود در برابر انزجار جهانی را ادامه آدم‌کُشی می‌بیند.

بسیاری از دسکتانور‌ها در طول تاریخ به شیوه‌ای مشابه نتانیاهو عمل کرده‌اند. مشهورترین آن‌ها هیتلر است. مردی که به ظاهر به دلیل افسانه هولوکاست مورد قبول یهودیان نیست، اما الگویی برای صهیونیست‌ها بوده است.

هیتلر نیز پیش از خودکشی نهایی، سعی می‌کرد برای فرار از شکست، عملیات نژادی بیشتری را طرح ریزی کند، اما پس از آنکه توان آدم‌کُشی را از دست داد، به زندگی‌اش پایان داد.

این روز‌ها بسیاری از روان‌پریشی نتانیاهو و جنون آدم‌کُشی او سخن می‌گویند. با این حال روشن است که وی قادر به تداوم به این جنایات نیست و پیش‌بینی می‌شود وی به سرنوشت هیتلر دچار شده و برای فرار از تحقیر تاریخی خود، خودکشی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها